Tuesday, December 13, 2011

Six easy ways to earn even after death

Assalamualaikum

pagi tadi aku jalan-jalan tengok blog orang lain. dan seperti biase aku akan bukak blog kegemaran aku si cantik fatin liyana. so, aku terjumpe entry yang sangat menarik dan rase nak dikongsikan dengan kwan-kawan..lebih-lebih lagi ini sangat bergune kepada kite yang beragama islam ni..maybe ramai yang dah tahu, tapi saje je aku nak bgthu jugak lagi. hehe..tak salah kan? Kalau yang dah tahu, anggaplah ia sebagai reminder, dan kalau yang belum tahu, anggaplah ia sebagai ilmu. Selamat beramal =) 

  • Give a copy of quran to someone. Each time one reads from it, you gain.
  • Donate a wheelchair to a hospital. Each time sick person uses it, you gain.
  • Participate in building a masjid.
  • Place watercooler in a public place.
  • Plant a tree. You gain whenever a person or animal sits in its shade or eats from it.
  • And the easiest of all, share this message with people. Even 1 applies any of the above, you gain.

Sebenarnya ada banyak lagi cara lain. This is just some part of it =) Semoga kita sama-sama mendapat kebaikan daripada ilmu yang disampaikan ini. nampak simple je kan? ..see betapa mudahnye islam tu. tapi ingat, islam tu mudah dan bukanye ambil mudah. peace :)

credit to : fatin liyana!

1 comment: