Monday, November 21, 2011

seharian di taman botani shah alam

hai semue :)
arini seperti yang dijanjikan aku nak update entry pasal pg jalan2 semalam
okey, semalam kitorang gerak ke shah alam dalam pukul 11 camtu la lebih kurang
lewat gile kitorang grak. pasal masing2 malas nak bersiap..
ok after dah gerak tu, bole plak sesat.
then, tepakse masuk balik hgway..
ntah cemane la bole sesat
aku plak memang jenis yang susah gile nak ingat jalan
pasal duduk sebelah borak2 sambil layan lagu
kalau aku sndri yg bawak maybe senang ingat la..
nasib baik byk signboard.
kitorang sampai ke taman botani tu dalam kul 12.

sampai-sampai je terus cari makan.
dah memang kitrang ni jenis kuat makan.
lagipun pagi tu tak breakfast pun..
after makan baru la pg beli tiket.
beratur punye la panjang
ramai betul orang yang datang sini..
nak masuk ke taman tu kene bayar rm3 untuk adult
dan bagi children rm1 saje
golongan oku dan warga emas adalah free..
bayar je rm3 tu korang dah bole masuk sume tempat kecuali rumah 4musim
untuk rumah 4musim tu kene bayar rm3..
aku memang menggedik nak masuk rumah tu, so kene bayar rm6 la



tiket nak masuk taman & tiket masuk rumah 4musim


okey, after masuk je aku tengok. .
ohmai ramainye orang
panjangnye kene beratur??
jalan kaki?
memang tak mampu la kan?
berbasikal?
kitorang tak pakai pakaian yang sesuai
so, nak tanak memang kene beratur la jugak utk naik bas
nasib baik naik bas ni free jugak
aku memang suke barang2 free ni ^^
lame gile kene beratur..
tapi yang tak puas hati,
orang yang lagi lambat dapat naik dulu
ade rase geram la jugak
aku ni sikit punye baik pergi beratur
yang org lain suke2 je berebut2 naik
siap potong turn lagi
memang potong mood betul la..
malaysia oh malaysia..haish -.-"

antara kawasan yang menarik kat dalam nih


kitorang dapat naik bas tu after 45minit beratur
aku ngan wawa siap gilir2 duduk..
kaki lenguh berdiri lame2
dah dapat je naik bas tu memang seronok la..
aku duduk tepi . dpat tgk keindahan alam dgn lebih jelas


mule2 bas tu bawak pusing sume tempat dulu..
last sekali baru die turunkan kat mane kitorang nak turun..
rase seram gak naik bas tu
bas kecik, penumpang ramai..siap naik bukit lagi
aku duduk tepi ni rase senget je ..
alhamdulillah takde pape pun yang berlaku..

cantik kan rumah salji ni?


sampai je kat rumah 4musim tu memang seronok..
lagipun sekrang ni musim salji
feel macam duduk US kau..hahah
dalam tu memang bapak ah sejuk..
aku rase tak tahan pun ade..
duduk sekejap amik2 gambar pun rase mcam nak beku dah
lebih2 lagi aku tak pakai baju panas..

mule-mule punye la excited.
lastly, tak sampai 15minit kitorang dah keluar
memang tak tahan sejukkkk..
masuk amik gmbr jer la..
hehehe..aku memang tak sesuai la duduk US ni :P

kat blakang tu ade penguin. comel :)




sejuk beb....


agak-agak bape banyak ais yang dorng gune tuk penuhkan rumah ni?



after masuk rumah 4musim
kitorang jalan kaki pergi taman
nak bergambar..
banyak gile kitorang brgmbr..
tapi yang problemnye takde sape bole amik gambr kitrnag berdua..
so, terpaksa la buat timer kat camera tu..hehe
jom tengok gmbr kitrng berdua..

set time 10seconds..duduk tegak je kitrng kat situ smpai camera tu snap -.-"


jauh nye kitorang dari camera..



mase tu jam pun dah nak dekat jam 5
ujan la plak..
kitrang plan nak balik la
then, kitrng tgk ramai gile orang beratur nak naik bas
well, macam biase kitrng beralah
biar je lah dorang naik dulu..
kite naik kemudian..orang berbudi bahasa la katakan
after tunggu 3trip bus baru la aku bole naik
bayangkan berape ramai orang kat situ?
maybe sebab Ahad kot. tu pasal la ramai orang..

dalam pukul 4.30 camtu kitrng dah gerak balik umah
before balik makan aiskrim dulu . yeay! :)
orang belanja la katekan . hehe


rase tak puas lagi jalan2 kat sini
kitrng plan pasni nak datng lagi
pasni nak berbasikal..
sebab lagi puas dapat pusing sume tempat.. :)

ok byebye
eh sebelum tu.
doakan semoga kemenangan di pihak kite malam ini wahai rakyat Malaysia.
tadahkan tangan dan mohon kepada-Nya.
go harimau malaya!!


jom klik!
yang suke membebel
~zaisempoy~

No comments:

Post a Comment